گوگل مپ الیزه    آف ویژه لیفت صورت ۱۵٪

پیش از مراجعه نوبت تهیه نمایید

 

تزریق ژل و بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس در رفع چروک ضورت

تزریق ژل و بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس

بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از پروتئینی به نام بوتولنیوم است. که تزریق آن در زیرپوست سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد و ظاهر جوان تر را برای مدتی ایجاد خواهد کرد.
دکتر استافورد برومند می گوید: بوتاکس یک ترکیب ایجاده شوده توسط باکتری است. گرچه این مفهوم ترسناک به نظر می‌رسد ولی زمانی که در دوزهای کنترل شده استفاده شود، روش ایمنی و مطمئن است. این ترکیب به یک منطقه خاص تزریق می‌شود و در داخل آن خود را به گیرنده‌های موجود در عضله شما متصل می‌کند. که بر عصب تاثیر می‌گذارد.


کاربردهای بوتاکس
1-    پیشگیری از ایجاد چین و چروک ← در افرادیکه در اواخر دهه 20 یا دهه 30 زندگیشان شروع به این درمان کنند از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌شود.
2-    رفع چین و چروک ← در افرادیکه چین و چروک ایجاد شده و...
3-    تنظیم ضربان قلب، محققان روسی در یکی از پژوهش‌های خود به افرادیکه دچار آریتمی قلب از نوع فیبریلاسیون دهلیزی بودند، به دهلیز قلب آنها بوتاکس تزریق کردند و مشاهده کردند ضربان قلب آن ها آرام تر و پمپاژ قلب نیز بهبود یافت. این نتایج در سال 2015 در مجله کاردیولوژی به چاپ رسیده است.
4-    درمان افسردگی، رفتارها و نوع روحیه ما در چهره، موثر است. با این وجود این سوال پیش می‌آید که آیا حالت چهره نیز در روحیه ما مؤثر است. طبق نظر دکتر فینزی عضلات میان ابرو پیام غمگین بودن را به مغز می‌رساند و این عضلات در آنچه که شما انتظار دارید فعالتر می‌شوند. دکتر فینزی و همکارانش آزمایشی را روی 85 نفر مبتلا به افسردگی انجام دادند و متجه شدند با تزریق بوتاکس تحت درمان قرار گرفتند. نتایج حاصل در سال 2014 به چاپ رسید.
5-    درمان میگرن: میگرن دردی ناتوان کننده ای با علایم سردرد شدید. استفراغ همراه است که معمولاً به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهد. سازمان غذا و دارو آمریکا در سال 2010 مفید بودن بوتاکس در درمان میگرن مزمن را تایید نموده است. برای این منظور باید هر سه ماه تزریق در ناحیه جلو عقب و اطراف سر انجام شود.
6-    درمان تعریق شدید: در سال 2004 سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از بوتاکس را مورد تعریق شدید و بیش از اندازه زیربغل تایید کرده. تزریق بوتاکس در قسمت‌های دیگری از بدن که تعریق بیش از خود دارند نیز کاربرد دارد که شامل کف دست، زیربغل، پاها و صورت.
7-    دمان بی اختیاری ادرار: بیش فعال بودن مثانه منجر به بی اختیاری ادراری می‌گردد. سازمان غذا و داروی آمریکا تایید کرده که بوتاکس در مثانه پیش فعال که سایر درمانهای پزشکی کاربرد نداشته، موثر می‌باشد.
8-    اسپاسم عضلات گردن: اسپاسم بیش از حد عضلات گردن (تورتیکولی گردن) که منجر به درد شدید و خم شدن گردن به یک سمت می‌گردد، با تزریق بوتاکس برطرف می‌شود که البته انجام این تزریق نیازمند مهارت خاص پزشک می‌باشد.
9-    تسکین درد کمر: تسکین درد ناشی از اسپاسم عضلات با بوتاکس تحقیقات در حال انجام است و نتایجی نیز حاصل شده که نیازمند تحقیقات بیشتر است.


کاربرد بوتاکس در زیباییتزریق بوتاکس در رفع چروک صورت
1-    پیشگیری از چروک بعد از 20 سالگی و درمان چروک در سنین بالاتر
2-    درمان سیاهی اطراف چشم
3-    برای لیفت ابرو (لیفت بدون جراحی)
4-    پیشگیری و درمان خطوط دور چشم با بوتاکس
5-    درمان خطوط پیشانی
6-    بوتاکس لبخند لثه ای: لبخند لثه ای با تزریق بوتاکس به راحتی اصلاح شده و فعالیت عضلاتی که لب را بالا می‌برد و کاهش می‌یابد.


در چه کسانی نمی‌توان بوتاکس انجام داد
1.    بارداری و شیردهی
2.    بیماری های عصبی- عضلاتی
3.    سابقه آلرژی شدید
4.    برخی کنسرها
5.    بیماری‌های روانپزشکی
6.    کسانی که خشکی چشم شدید دارند.


مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس
1.    تا 4 ساعت پس از تزریق نخوابید و شب هنگام حتماً به پشت بخوابید.
2.    تا 24 ساعت استحمام نکنید.
3.    تا 24 ساعت پس از تزریق نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.
4.    ورزش ایروبیک تا 24 پس از تزریق ممنوع است.
5.    ناحیه تزریق را ماساژ ندهید، ماساژ دادن تا یک هفته ممنوع است و در این مدت مراقب باشید که فشار موثری به ناحیه تزریق وارد نشود.

ژل یا فیلر پوستی

برای رفع چین و چروک‌های عمیق و نیز برای حجم دهی در ناحیه گردن و لب می‌توان از ژل استفاده نمود ژل ها از نظر جنس متفاوت می‌باشند.
1-    ژل پاژ که در گذشته استفاده می‌شود و عوارض بسیار زیادی دارد. وامروزه منسوخ شده است.
2-    کلاژن ها = برخی از آن ها از کلاژن حیوانی استفاده می‌شود که واکنش در بدن فرد ایجاد می‌گردد.
3-    هیالورونیک اسید= که در واقع ماده ای است که به طور طبیعی در پوست یافت می‌شود ولی با افزایش سن، میزان آن در پوست کم می‌شود. با تزریق این ژل عمق چین به وجود می‌آمده در پوست کم می‌شود که البته 18-6 ماه پس از تزریق تجزیه و جذب پوست می‌شود. واکنش بدن به این ژل خصوصاً که از ژل‌های استاندارد استفاده شود بسیار کم است.تزریق ژل در زیبا سازی صورت و جوانی
4-    کلسیم هیدروکسی آپاتیت در واقع پیش نیاز تولید کلاژن است.
5-    Pcl cmc تحریک کلاژن سازی می‌کند.


از نظر ماندگاری نیز می‌توان ژل ها را به انواع مختلف تقسیم کرد
1-    Shortacting (کوتاه اثر)
2-    long acting (طولانی اثر) در واقع هیالورودنیک اسیدها در این دسته قرار دارند و اثرات آن ها 18-12-6 ماه می‌باشد.
3-    دائمی‌= که در واقع کلاژن دائمی هستند.


در کلینیک بیشتر از هیالورونیک اسیدها استفاده می‌شود که واکنش کمتری در پوست ایجاد می‌شود و با بدن سازگارتر است.
مزیت استفاده از ژل به جای چربی
در تزریق چربی، چربی از ناحیه‌ای از بدن (باسن- شکم – ران) برداشته و در محل مورد نظر تزریق می‌شود که در ناحیه برداشت آن ناحیه برش جراحی داده می‌شود و به بخیه احتیاج دارد. در واقع یک جراحی کوچک می‌باشد که در واقع عوارض جراحی را به همراه دارد. در صورتیکه در تزریق ژل، نیازی به بستری، بخیه و .... ندارد علاوه بر آن، طبق نظر متخصصین، چربی هر ناحیه از بدن مخصوص همان قسمت می‌باشد و تزریق آن در محل دیگر ممکن است باعث بروز عوارض در آن محل گردد. در صورتیکه ژل ها، سازگار با پوست می‌باشند و عوارض (در صورتیکه ژل استاندارد و توسط پزشک با تجربه) انجام شود به همراه نخواهد داشت.

توصیه‌های مهم تزریق ژل
1-    زنجبیل، چای سبز، مخمر آب جو از چند روز قبل تا چند روز بعد تزریق مصرف نکنند.
2-    روآکوتال را از 6-3 ماه قبل از تزریق مصرف نکرده باشند.
3-    پس از تزریق ژل آب زیادی بنوشید.
4-    از انجام کارهایی که باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود پرهیز کند مانند آفتاب گرفتن، رفتن به سونا و جکوزی
5-    در صورتیکه بلافاصله بعد از تزریق، تجمع ژل ایجاد شده به آرامی در چند دقیقه ماساژ بدهد.

مشاور آنلاین جوانسازی پوست و مو

مشاور آنلاین
Close and go back to page

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به سایت الیزه میباشد. طراحی سایت توسط گروه وب هاست

Menu